Love at first sight?

Okej, nu har jag suttit hela kvällen och funderat på det här med "kärlek vid första ögonkastet". Jag undrar verkligen om man verkligen KAN, alltså fysiskt möjligt, uppleva det. Eller om det bara är ett rejält intresse som bubblar upp huxflux. Jag vill tro att man KAN uppleva det, jag har ju gjort det. Eller ja, upplevt den där känslan. Personen i fråga är ju fortfarande the one i want så att säga, det finns ingen annan. Jag ser ingen annan än honom, även om jag kanske borde göra det. Känns som att det är ganska dött race på den fronten liksom.. Men varför ska jag ge upp? Om det verkligen är äkta kärlek, då är det väl ändå värt att kämpa för, ellerhur?
ÄH; jag vet inte. Jag vet inte alls.. Jag har nog alldeles för mycket fritid, alldeles för mycket tid för att tänka. Men ändå, jag vill ju ha allt det där. Tryggheten, närheten, känslorna, värmen.. allt! Jag vill ligga i hans famn, i hans säng. Somna till ljudet av hans andetag, vakna upp av att han pussar en på pannan. Hålla honom i handen när man är ute och promenerar, skratta med honom, gråta med honom. Göra allting tillsammans med honom. Men det är nog ändå småsakerna som gör störst skillnad.

Och JAG VET att folk börjar tröttna som fan på att jag alltid babblar om honom. Men vad faaaan, jag kan inte hjälpa det. Han är beroendeframkallande. Han är som heroin. När man väl fastnat så ja, då är man fast. Man bara väntar och väntar, längtar och längtar efter nästa dos. Man vill bara ha mer och mer, och ännu mer. Jag hatar att det är såhär jag känner, men känslorna är väl det enda man inte kan styra eller kontrollera.
Och hur vet man när det är dags att kasta in handduken och bara ge upp alltihopa? När man får noll respons? När det känns helt meningslöst, när man kämpar och kämpar men ändå står kvar på samma ställe? Jag vet fasiken inte. Jag behöver nog hjälp, haha.
Jaja, var sak har sin tid.. Jag är åtminstone inte redo att ge upp ännu. Inte förens han själv säger att det inte finns någon chans i hela helvetet. DÅ är det verkligen dags att ge upp.

Så nu till själva poängen, tror du att det finns något som kärlek vid första ögonkastet?

TYCK TILL

KOMMeNTAR:

Namn:
^ ReMeMBeR Me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0