Size zero vs Plus size

Jag blir så trött när man sitter och läser massa bloggar om folk som klagar på det ena och det andra. Visserligen klagar jag nog ungefär lika mycket själv. Men just om ämnet size zero eller plus size. Vad spelar det för roll? Det kommer alltid att debatteras om liknande saker, har alltid gjort. Javisst, en riktig kvinna kanske ska ha former, eller kanske ska vara en size zero med NOLL former. Det är väl upp till var och en själv vad man tycker om bäst.
Men visst, idealen påverkar ju oss alla, oavsett storlek. Nu på 2000-talet kan man varken vara pinnsmal eller tjock. Man duger ändå inte.. Hur fasiken är det då meningen att man skall se ut?!
Både Kenza Och Stina-Lee skrev om detta i sina bloggar, och visst.. Jag kan tänka mig att båda tjejerna går igenom samma skit som en annan gör. Fastän dom har det tvärtom. Sure, jag är inte smal.. och jag trivs inte alls med mig själv. Men jag skulle ju dock aldrig försöka ändra på mitt utseende för någons annan än min egen skull! Det viktigaste i slutändan är ändå att man trivs med sig själv. För det sägs väl att man inte kan bli älskad av någon annan förens man älskar sig själv?!

Hur som haver så tycker jag det är GRYMT irriterande med alla dessa jävla ideal och krav som ställs på oss. Vi är väl ändå våra egna individer. Vi ska väl bli omtyckta för oss själva, inte för att vi skall se ut precis som varandra och alla andra. Alla är skapta på olika vis, deal with it!!
Det finns väl ändå viktigare saker att sitta och fundera på istället för hur "den perfekta människan skall se ut, ha för kroppsbyggnad osv". Tänk på alla svältande barn i alla möjliga länder, tänk på familjerna som blir hemlösa i krig, på människor som lever mitt i katastrof områden etc etc etc. Tänk vad mycket bättre världen skulle vara om folk brydde sig mindre om utseendet och istället tog sig tid för att försöka rädda världen, bota sjukdomar osv.
Visserligen tänker nog dom flesta åtminstone på hur man ser ut. Men att sätta dom där kraven. Fyy! Jag säger då det, hade inte media haft sån jädrans stor påverkan på folket nu för tiden så skulle läget troligen vara helt annorlunda. Men what to do, what to do.. Vi lever i ett mediastyrt samhälle. Lev och var glad ungefär!


Vad är rätt och fel egentligen?!

TYCK TILL
Postat av: Katja

bra skrivet :) annars är hon Beth Ditto i gossip extremt cool & snygg!

2009-01-22 @ 14:15:57
URL: http://www.lyckokatten.se
Postat av: joyce

FÖR ER SOM TRÄNAR/skolgympa VAR MED Å TÄVLA OM DEN FINA

SPORTKLÄDER FRÅN HM



KRAM

2009-01-22 @ 14:49:33
URL: http://ladiijoyce.blogg.se/

KOMMeNTAR:

Namn:
^ ReMeMBeR Me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0