closer

Åh, en nykter lördag. Fysjutton vad skönt det känns. Jag hade nog aldrig pallat med att festa idag, faktiskt. Jag hade min lilla stund när jag faktiskt kände mig pepp på det, men det gick ju över ungefär lika fort. Det har faktiskt varit riktigt skönt att bara hålla sig hemma och ta det lugnt för en gångs skull. För gudarna ska veta att det behövs just nu.
Niklas och jag pratade om att vi skulle hålla oss nyktra fram till min födelsedag nu. Ungefär en månad. Det vore ju bra för oss båda två, speciellt för våra hälsors skull. Men vi får väl se hur bra det kommer gå, kämpa kan man ju alltid göra åtminstone.
Och jag borde verkligen ge upp vakenheten just nu och sova bort några (eller många) välförtjänta timmar. Förflytta mig till drömmarnas land och slippa det ångestfyllda stadiet av vakenhet. Men samtidigt vill jag fan inte sova heller, jag vill hitta inspiration, planera. Fasiken, jag är nog alldeles för trött egentligen, massa nattsvammel såhär klockan 02:53 är ju rätt så ovärt.
Därför ger jag upp nu på en gång. Lägger mig i sängen med katterna och gosar mig till sömns.
Nattpuss.

TYCK TILL

KOMMeNTAR:

Namn:
^ ReMeMBeR Me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0